گیاهان و پوست

 لوسیون خانگی ضد‌پیری

برای تهیه این لوسیون خانگی باید از گیاه دم‌اسب استفاده کنید. این گیاه را می‌توانید به راحتی از عطاری‌ها و داروخانه‌های گیاهی تهیه کنید. تهیه لوسیون با کمک این گیاه و استفاده روزانه از آن، بهترین دارو برای پیشگیری از بروز چین و چروک در سطح پوست است. این گیاه امروزه توسط بسیاری از کارخانه‌های تهیه مواد آرایشی و بهداشتی برای تهیه لوسیون‌ها و کرم‌های درمان‌کننده چین و چروک استفاده می‌شود. برای شروع کافی است یک لیوان از جوشانده گیاه دم اسب را با یک استکان گلاب و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ترکیب کنید و هر شب آن را با کمک پنبه یا پد روی پوست صورت و گردن خود بکشید.

 

چروک درمانی با حمام گیاهی

یکی دیگر از روش‌های درمان چین و چروک‌های سطحی پوست استفاده از حمام گیاه دم اسب است. برای استفاده از این حمام می‌توانید ۳ لیوان از جوشانده گیاه دم‌اسب و آب را درون آب نیم ولرم وان بریزید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در این آب دراز بکشید. استفاده از این حمام گیاهی ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در درمان چین و چروک‌های پوست و پیشگیری از پیری زودرس پوست دارد. برای تهیه جوشانده گیاه دم اسب کافی است ۲۰۰ گرم از این گیاه را با ۴ لیوان آب جوش در ظرفی بریزید و روی حرارت قراردهید تا از این ۴ لیوان تنها ۲ لیوان باقی بماند. سپس این جوشانده را به آب وان اضافه کرده و حمام کنید.

گیاه دم اسب

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:گیاهان و پوست, | 18:36 | نویسنده : هاجر کردی. کارشناس ارشد زیست شناسی گیاهی از دانشگاه گلستان |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.